Stockholm Hundmässa 8-9 dec

Köpvillkor

Köpvillkor

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning genereras automatisk en orderbekräftelse som skickas till angiven email. Orderbekräftelsen gäller som kvitto på din beställning. Vi ingår avtal om köp när orderbekräftelsen skickats till dig. Kontrollera din skräpkorg om den inte kommit till din inkorg. Alla dina ordar som är gjorda via hemsidan kan du se på ditt kundkonto. Orderbekräftelse på bokningar gjorda utanför hemsidan skickas till din e-mail.

För att handla hos oss måste du vara 18 år.

Köp av plats på kurs eller träning är bindande, läs om ångerrätt om du vill avboka en plats. Endast 1 plats/kurs och person bokas via hemsidan, detta för att varje kursanmälan ska vara personlig. Varje kurs och träning har uppsatta kunskapskrav eller nivåer, det är ditt ansvar att se till att du bokat en lämplig nivå. Kursdeltagaren ska vara 16 år fyllda om inget annat anges i kursannonsen.

För privatträningar och/eller övriga träningar som inte finns att köpa på hemsidan görs en bokning via telefon eller e-mail och vi ingår avtal när orderbekräftelse skickats till kundens e-mail.

Vid köp av produkter i samband med aktiviteter eller annan överenskommelse ingår vi avtal när du fått orderbekräftelse/kvitto på din produkt.

Pris

Priser på hemsidan anges i SEK och är inklusive 25% moms med undantag för litteratur (6% moms).

Frakt & Leverans

Varor skickas normalt i Sverige 1-3 vardagar efter lagd order.

Land Levereras från oss Fraktkostnad
Sverige 1-3 vardagar Från 39 kr
Danmark
Ej Grönland och Färöarna
1-3 vardagar Från 79 kr
Finland
Ej Åland
1-3 vardagar Från 89 kr
Norge*
Ej Svalbard
2-5 vardagar Från 109 kr

Beställningsvaror skickas normalt inom 2 veckor.

Vill du hämta din order vid nästa kurs-/träningstillfälle så ska du klicka i alternativ ”Hämta själv” i kassan, detta alternativ har ingen fraktkostnad.

*LEVERANS TILL NORGE

Beställning som överstiger 350 NOK inkl. fraktavgift tillkommer ev. tullavgift och norsk moms (25%). Vi skickar inte paket som varuprov eller gåva. Posten i Norge kan även kan ta ut en avgift för tullhanteringen. Läs mer här: https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

DHL Service Point

Tar normalt 1-2 vardag (max 3 vardagar) att nå fram till ditt närmaste utlämningsställe. Du får en sms-avisering när paketet finns att hämta.

DHL Parcel Connect

Tar normalt 2-5 vardag att nå fram till ditt närmaste utlämningsställe. Du får en sms-avisering när paketet finns att hämta.

PostNord Varubrev 1:a klass

Tar normalt 1 vardag (max 3 vardagar) att nå fram till din brevlåda efter att det skickats från vårt lager. Varubrev som anses vara för stora för brevlådan lämnas till ditt närmaste utlämningsställe och du får en sms avisering.

Betalning

I kassan betalar du direkt och du kan välja alternativ Swish eller Paypal. Privatträningar eller övriga träningar som inte kan köpas via hemsidan kan betalas kontant eller enligt överenskommelse mot faktura med betalning till BankGiro. Vid betalning av faktura ska faktura nr. anges som meddelande.

Swish

Betala snabbt och säkert med Swish via din mobila enhet.

Såhär enkelt är det: https://www.youtube.com/watch?v=YySSV79FZg8

PayPal

Betala snabbt och säkert med PayPal, antingen med ditt PayPal-konto eller med ditt kreditkort.

Läs mer om PayPal här: https://www.paypal.com/

Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Om en leverans drar ut på tiden meddelar vi kunden om detta.

Transportrisken 

Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadat gods

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka.

Ångerrätt

Du har som konsument rätt till 14 dagars ångerrätt när du handlar varor och tjänster enligt distanshandelslagen. Den tid som konsumenten har rätt att ångra sig kallas ångerfrist. Ångestfristen börjar den dag då avtalet ingicks (den dag du fått orderbekräftelse). Frakt och returfrakt återbetalas ej. Ångerrätt gäller inte om varan inte kan returneras i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

Vill du utöva ångerrätten ska du skicka ett e-mail om ditt beslut att frånträda avtalet. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt e-mail om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Återbetalning

Om du ångrar ett köp betalas beloppet för den varan eller tjänster tillbaka, leveranskostnader återbetalas ej.

  • Återbetalningen av tjänst kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet.
  • Återbetalning av vara sker först när vi fått tillbaka varan från dig och senast 14 dagar från det att vi mottagit varan.

Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss skriftligen via e-mail. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Work in team följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast material- eller tillverkningsfel, ej normalt slitage eller skador som uppkommit pga ovarsamhet eller felaktig användning.

Hantering av personuppgifter

När du gör köp, registrerar ett konto via hemsidan, bokar eller köper produkter utanför hemsidan, sparas dina personuppgifter i vårt kundregister för att vi på Work in team enkelt ska kunna komma i kontakt med dig samt för att kunna sköta orderbekräftelser och fakturor. Dina personuppgifter sprids eller säljs inte vidare till tredje part. Genom att registrera ett konto, slutföra ett köp på hemsidan, boka eller göra köp utanför hemsidan godkänner du att dina personuppgifter sparas.

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Force majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra avtalet.

0